novo

„Lastavica“ Baja Mirkovića izabrana za suvenir Pljevalja

Aleksandar Ostojić, akademski slikar iz Pljevalja, osvojio je nagradu na Javnom pozivu za idejno rješenje suvenira grada Pljevalja, koji je Turistička organizacija Pljevlja raspisala u okviru programa Novembarskih svečanosti 2020. godine.

Kako je navedeno u predlogu vizuelnog identiteta brenda, Ostojić  se vodio idejom koja revalorizuje i brendira poznati motiv lastavice pljevljaskog arhitekte Baja Mirkovića kome Pljevlja duguju zahvalnost za urbanistička i arhitektonska rješenja užeg jezgra grada.

Ljiljana Bajčetić, predsjednica Komisije koju je Turistička organizacija Pljevlja imenovala za vrijednovanje pristiglih rješenja istakla je da su u pobjedničkom predlogu prepoznati zadovoljavajući kriterijumi da upravo „Lastavica“ bude jednoglasno izabrana kao najpotpuniji prijedlog za suvenir grada.

„U pobjedničkom predlogu prepoznali smo vezu sa tradicijom grada i vremena najvećeg prosperiteta, koji treba da se održi i dalje, a kako i sam autor navodi u propratnom tekstu rješenja „Pokrenuo sam ideju koja revalorizuje i brendira poznati motiv lastavice pljevaljskog arhitekte Baja Mirkovića, kao težnju savremenog društva za brzom informacijom, bez opterećujućeg narativa koji zahtijeva duži vremenski interval u sagledavanju““, istakla je Bajčetić.

Nagradu za najbolje idejno rješenje suvenira Pljevalja, uručio je predsjednik Opštine Pljevlja Igor Golubović i izrazio zadovoljstvo što je izabran simbol pljevaljskog arhitekte i umjetnika Baja Mirkovića, koji je dao značajan doprinos u urbanističkom razvoju Pljevalja, kroz svoj umjetnički pečat za autentičan ambijent grada.

„Meni je kao predsjedniku opštine cilj da kroz ovakakve i slične aktivnosti kroz sitnije detalje znatno uljepšamo grad i učinimo ga urbanijim i privlačnijim, kao i da pokžemo da Pljevlja nisu samo Rudnik uglja ni Termoelektrana već su Pljevlja grad u kom mnogo toga možemo da pokažemo, a što često ne pokazujemo“, istakao je Golubović.

Aleksandar Ostojić, idejni tvorac suvenira Pljevalja kazao je da je ideja njegovog rada bila simbioza svih estetskih elemenata koji bi upotpunili sliku o našem gradu, a iz njegovog ugla to je jedan vid brendinga, odnosno svega što predstavlja urbano jezgro Pljevalja.

„Lastavica“ kao izuzetno simboličko rješenje brojnih osobenosti koje su utkane u duh Pljevalja i Pljevljaka, od gostoljubivosti, marljivosti, do slobodarskog duha, predstavlja i smisao arhitektonske strukture jednog od najpoznatijih pljevljaskih umjetnika, dobitnika trinaestojulske nagrade 1970. godine za arhitektonsko rješenje čuvenog hotela Pljevlja.

Raširenih krila i specifičnog rasječenog repa grafičko rješenje lastavice u dopunjenoj strukturalnoj dimenziji dobija motive tradicionalnih “tkanica”, motiva koje su veoma značajne u geometrijskom smislu za Mirkovićevu arhitektonsku poeziju. Veoma bogat fond tradicionalnim narodnim vezom, specifičnim za obje dominantne konfesije u Pljevljima, Zavičajni muzej grada čuva kao plod i posebnost nematerijalne kultune baštine koja se ogleda u zanatu veza.

Upravo je to faktor koji ovaj motiv predstavlja kao rješenje koje nije diskriminatorno u odnosu na određene kulturološke pojedinosti različitih entitetskih razlika Pljevljaka.

Ideja da se lastavica predstavi kao simbol grada Pljevalja je već položila prvi ispit izradom murala u ulici Kralja Petra I upravo na Mirkovićevom zdanju (nekadašnja zgrada robne kuće “Proljeće“) čime je centar grada dobio omaž njegovom stvaraocu i već je prepoznatljiv simbol.

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

%d bloggers like this: