Na Fakultetu za ekonomiju i biznis Univerziteta “Mediteran”, u saradnji sa CKB bankom, uspješno je realizovano takmičenje srednjoškolaca za najbolju biznis ideju.
Pravo učešća imali su učenici III i IV razreda srednjih škola u Crnoj Gori koji su radili u timu od dva do tri učenika.
Od pristiglih 35 prijava, odnosno timova, u uži izbor ušlo je njih 17. Takmičenje je organizovano po grupama, u skladu sa epidemiološkim mjerama.
Stručni žiri u sastavu: prof. dr Radislav Jovović, redovni profesor na Fakultetu za ekonomiju i biznis, prof. dr Marija Janković, dekanica Fakulteta i mr Irena Marković, predstavnica biznisa, ocjenjivao je biznis ideje po unaprijed utvrđenim kriterijumima, dajući prednost inovativnim rješenjima.
Treće mjesto i novčanu nagradu u iznosu od 100 eura osvojili su učenice četvrtog razreda naše škole Miljana Bajčeta i Anđela Đurović, za biznis ideju pod nazivom „Baloni na topli vazduh“. Mentorka učenicama bila je profesorica Adisa Malagić.
Cilj ovog takmičenja jeste da podrži razvoj preduzetničkog duha, kreativnosti i preduzetničke misli kod mladih ljudi koji proaktivnim pristupom kreiraju primjenjiva rješenja u biznisu.
U cilju razvoja preduzetničkih kompetencija kod učenika veoma je važno razvijati kritičko mišljenje u procesu učenja, uključiti učenike u proces karijernog savjetovanja i ostvariti vezu između lokalne zajednice, preduzeća, organizacija i škole, jer jedino u takvom okruženju učenici mogu dobiti mogućnost da na kvalitetan način upotrebe pomenuta znanja, vještine i iskažu svoje stavove.
Na ovaj način učenicima se pruža mogućnost sticanja elementarnog znanja o preduzetništvu, poznavanje osnovnih tržišnih principa, upoznavanje sa preduzetničkim okruženjem u lokalnoj i široj zajednici, prepoznavanje svojih šansi, mogućnosti i snaga. Takođe, pruža im se prilika za razvoj vještina, kao što su: sposobnost timskog rada, preuzimanje inicijative, argumentovano obrazlaganje mišljenja, aktivno učešće u procesu donošenja odluka, sposobnost da razviju, realizuju i predstave svoje ideje pred drugima. Podjednako je važno da učenici razviju i stavove, koji predstavljaju veoma bitnu komponentu kompetencija, kao što su pozitivan stav prema promjenama, inovacijama i kreativnosti, samopouzdanje, spremnost za preuzimanje odgovornosti i rizika. Razvoj ove kompetencije mora biti prvo podržan kroz formalno obrazovanje, kao i kroz obezbjeđivanje uslova za njeno dalje usavršavanje putem neformalnog obrazovanja u procesu cjeloživotnog učenja.