Vojinović: Izazovi u obrazovanju moraju se rješavati na održiv način

U Ministarstvu prosvjete održan je juče radni sastanak u okviru kojeg su ministar Miomir Vojinović i državna sekretarka Milijana Vukotić Jelušić razgovarali sa šefom predstavništva UNICEF-a u Crnoj Gori Huanom Santanderom, šefom programa UNOPS-a (Kancelarija Ujedinjenih nacija za projektne usluge) za Crnu Goru Markom Vujačićem, šefom kancelarije Evrospke investicione banke za Crnu Goru, Srbiju i Bosnu i Hercegovinu Kadirom Bahcecikom i njihovim saradnicima, kao i sa ministom finansija Aleksandrom Damjanovićem i potpredsjednicom Vlade Crne Gore zaduženom za međunarodne odnose, evropske integracije i regionalnu saradnju, Jovanom Marović. 

Sastanak je održan na inicijativu Ministarstva prosvjete, a u cilju iskazivanja zajedničkog stava i opredjeljenosti ključnih resora u Vladi Crne Gore o značaju procesa mapiranja školske infrastrukture, a koja će imati šire reperkusije na kvalitet kompletnog sistema obrazovanja.

Drugi cilj je upoznavanje međunarodnih partnera i obezbjeđivanje njihove podrške za sprovođenje aktivnosti u oblasti digitalizacije i WASH-a (voda, sanitacija i higijena) u školama, te planiranju budućih investicionih aktivnosti i infrastrukturnih projekata.

Ministar Vojinović je istakao da se izazovi u obrazovanju moraju rješavati  na sveobuhvatan, na dokazima zasnovan, kvalitetan i održiv način, te da je u tom cilju Ministarstvo prosvjete zajedno sa UNICEF-om sprovelo sveobuhvatnu Analizu sektora obrazovanja, a koja će zvanično biti predstavljena javnosti 14. novembra ove godine.

Ministar je ukazao da je jedan od ključnih nalaza pomenute sektorske Analize velike regionalne razlike u broju učenika po učionici, te da 70% djece u Crnoj Gori pohađa osnovne škole u kojima je fizička infrastruktura nedovoljna.

-Od mapiranja očekujemo da ukaže na potencijalne mogućnosti za optimizaciju školske mreže i njeno efikasno korišćenje i unaprjeđenje, u skladu sa potrebama obrazovnog sistema, a u cilju ostvarivanja najboljeg interesa djece u Crnoj Gori. Ključan i najvažniji ishod ove inicijative jeste što će omogućiti kvalitetno planiranje daljih infrastrukturnih ulaganja, prioritizaciju investicija i obezbijeđivanje adekvatne budžetske podrške- poručio je ministar Vojinović.

Šef predstavništva UNICEF-a Crnoj Gori je ukazao na neophodnost procesa mapiranja školske infrastrukture u Crnoj Gori, ali i na značaj završene sveobuhvatne sektorske Analize obrazovnog sistema koja će adresirati ključne nedostatke u oblasti predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja u pogledu prostorne i digitalne infrastrukture, te koja će biti preduslov za kreiranje sveobuhvatne Strategije reforme obrazovanja i njegovo unapređenje.

Šef programa UNOPS-a u Crnoj Gori, Marko Vujačić, kao i šef kancelarije Evrospke investicione banke za Crnu Goru, Srbiju i Bosnu i Hercegovinu  Kadir Bahcecik pozdravili su inicijativu Ministarstva prosvjete u sprovođenju mapiranja školske infrastrukture i izrazili su spremnost za pružanje svakog vida podrške u svim reformskim aktivnostima Ministarstva i Vlade.

Potpredsjednica Vlade i ministarka evropskih poslova Jovana Marović i  generalni direktor Direktorata za evropske fondove Bojan Vujović, istakli su da je Evropska unija najveći donator u Crnoj Gori i da je doprinos Evropske komisije u sektoru obrazovanja  veoma važan kako u pogledu procesa mapiranja, tako i konketnih investicija u školsku infrastrukturu.

Ministar finansija Aleksandar Damjanović naglasio je dobru  koordinaciju Vlade Crne Gore sa međunarodnim partnerima, te potrebu definisanja plana podrške i izdvajanja budžetskih sredstava u procesu unapređenja školske i digitalne infrastrukture.

Državna sekretarka Milijana Vukotić Jelušić istakla je da je vrlo značajan proaktivan pristup i što hitnije započinjanje procesa mapiranja školske infrastrukture, koji će biti odlična poluga za ostvarivanje ciljeva sveobuhvatne Strategije obrazovnog sistema, čija će izrada, uz podršku UNICEF-a, vrlo brzo započeti. 

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

%d bloggers like this: