U Zavodu za školstvo održana je Validaciona radionica nalaza i preporuka iz “Analize profesionalnog usavršavanja nastavnika/ca u Crnoj Gori” koju su, u okviru zajedničkog projekta Delegacije Evropske unije, Ministarstva prosvjete nauke i inovacija i Predstavništva UNICEF-a u Crnoj Gori “Kvalitetno obrazovanje za svu djecu u Crnoj Gori”, izradili agencija Gordon Academic College of Education i Univerzitet Crne Gore.
Predstavljeni su ključni nalazi i preporuke iz istraživanja “Profesionalni razvoj iz ugla nastavnika/ca i vaspitača/ca”, autora mr Zoran Lalović iz Odsjeka za istraživanje i razvoj obrazovnog sistema u Zavodu za školstvo.
Radionicu je otvorila pomoćnica direktorice Zavoda za školstvo mr Gordana Tmušić Radulović koja je prisutnima poželjela uspješan i konstruktivan rad. Istakla je značaj kontinuiranog profesionalnog razvoja nastavnika/ca za unapređenje obrazovnog sistema, naglasivši da ulaganje u profesionalni razvoj znači ulaganje u budućnost djece i cjelokupnog društva. Istakla je učešće i ulogu Zavoda za školstvo u kreiranju obrazovnih politika i pružanju podrške nastavnicima/cama kroz različite programe stručnog usavršavanja.
Prisutnima se obratila Sabina Žunić, zamjenica šefa Predstavništva UNICEF-a u Crnoj Gori, izrazivši zadovoljstvo ulogom UNICEF-a u ovom važnom procesu. Naglasila je da su kvalitetni i motivisani nastavnici/ce temelj obrazovno-vaspitnog sistema koji podržava razvoj svakog djeteta i omogućava mu da ostvari svoje potencijale.
Predstavnice Gordon Collage of Education Shadia Sbait i Anat Abramovic istakle su prednosti našeg sistema profesionalnog razvoja koje se ogledaju u njegovoj konzistentnosti, sveobuhvatnosti Kataloga programa stručnog usavršavanja nastavnika/ca i vaspitača/ica, struktuiranoj karijernoj putanji i usklađenosti sa evropskim konceptom cjeloživotnog učenja i standardima. Mogućnost unapređivanja vide, između ostalog, u dosljednoj primjeni Standarda kompetencija, snažnijoj vezi između inicijalnog obrazovanja i profesionalnog razvoja i unapređenju procesa evaluacije i mjerenju efekata obuka.
Stručnom skupu prisustvovala je i predstavnica Delegacije Evropske unije u Crnoj Gori Briggite Kuchar, a u radu je učestvovala i dr Milica Jelić sa Univerziteta Crne Gore. Validacionoj radionici prisustvovali su i Dragan Marković, državni sekretar u MPNI i Marija Gošović, generalna direktorica Direktorata za gimnazijsko i stručno obrazovanje.
Ključne nalaze i preporuke iz istraživanja Zavoda za školstvo predstavila je načelnica Odsjeka za KPR Ljiljana Ivanović, kao i aktivnosti Odsjeka u 2025-2026. iz Akcionog plana Strategije reforme obrazovanja 2025-2035.
Radionica je u završnom dijelu nastavljena grupnim radom učesnika/ca koji su razmijenili stavove o nalazima i preporukama iz eksterne i interne evaluacije profesionalnog razvoja nastavnika/ca. Zaključeno je da sistem (okvir) profesionalnog razvoja nastavnika/ca i vaspitača/ica može efikasno funkcionisati uz saradnju i podršku svih obrazovnih ustanova, sinergiju sa MPNI, inicijalnim obrazovanjem i potrebama nastavnika/ca i vaspitača/ica u savremenim obrazovnim izazovima.
izvor: gov.me