U okviru ovogodišnjeg Festivala nauke i inovacija, Ministarstvo prosvjete, nauke i inovacija organizovalo je panel diskusiju pod nazivom „Zašto odabrati karijeru u nauci?“, koja je održana u Naučno-tehnološkom parku. Događaj je okupio mlade istraživače, učenike i studente, sa ciljem da približi izazove i ljepotu naučnog poziva, kao i da inspiriše nove generacije da razmotre karijeru u ovoj oblasti.
Na panelu su govorile tri izuzetne mlade fizičarke čestica: Cari Cesarotti iz Evropske organizacije za nuklearno istraživanje (CERN), koja se bavi teorijskom fizikom čestica i zagovornica je razvoja sudarača miona, Savannah Clawson iz Njemačkog elektronskog sinhrotrona (DESY), specijalizovana za eksperimentalnu fiziku čestica i fuziju fotona, kao i Itana Bubanja, doktorandkinja Univerziteta Crne Gore i Slobodnog univerziteta u Briselu, aktivna istraživačica u okviru CMS eksperimenta u CERN-u.
Njihova izlaganja pružila su uvid u profesionalnu putanju mladih naučnica – od prvih koraka u istraživanju do aktuelnih projekata na najvećim svjetskim naučnim institutima.
Diskusiju je moderirao profesor Steven Goldfarb sa Univerziteta u Melburnu, fizičar u okviru ATLAS eksperimenta u CERN-u, koji je vješto povezao različite perspektive i podstakao otvoren razgovor o izazovima i prilikama koje prate naučnu karijeru.
Pored istraživača, panelistima su se pridružila i dva talentovana srednjoškolca: Milo Popović, učenik drugog razreda Gimnazije „Slobodan Škerović“ i dobitnik bronzane medalje na 7. Balkanskoj olimpijadi iz fizike, te Srna Vukčević, učenica trećeg razreda Gimnazije „Slobodan Škerović“ i učesnica međunarodne Ljetnje škole kvantne fizike u Solunu. Svojim iskustvima i zapažanjima dodatno su obogatili razgovor i pokazali da ozbiljno interesovanje za nauku može početi već u školskim klupama.
Događaj je protekao u dinamičnoj atmosferi u kojoj su učesnici kroz otvorenu diskusiju i pitanja iz publike približili mladima kako izgleda život jednog istraživača – od školskih dana do rada u vodećim svjetskim laboratorijama. Zaključak i glavna poruka diskusije je da naučni put nije nedostižan.