Svaki učenik u Evropi bi trebao da ima priliku da savlada osnovne vještine koje otvaraju vrata učenju, novim mogućnostima i sigurnoj budućnosti. Pismenost, matematika, nauka, digitalne vještine i građansko obrazovanje su više od školskih predmeta – oni su temelji cjeloživotnog učenja, zapošljavanja, građanskog učešća i ličnog rasta.
Međutim, međunarodna je procjena da veliki broj učenika u Evropi završava obavezno obrazovanje bez dostizanja očekivanih nivoa osnovnih vještina, što ozbiljno zabrinjava u smislu postizanja ravnopravnosti, kvaliteta obrazovanja i kapaciteta Evrope da se suoči sa budućim izazovima.
Kao odgovor na ovo, Evropska komisija je osnovne vještine stavila u srce svoje šire agende za obrazovanje i vještine. Ovaj Eurydice izvještaj analizira kako 37 obrazovnih sistema širom Evrope rešava problem nedovoljnog postignuća u pismenosti, matematici i nauci na osnovnom i nižem srednjem nivou. Fokusira se na politike usvojene ili sprovedene od školske 2020/2021. godine.
U sedam poglavlja, izvještaj pokazuje kako zemlje oblikuju ekosistem političkih mjera: usvajanje strateških okvira, revizija nastavnih planova i programa, reorganizacija nastave, poboljšanje ocjenjivanja, jačanje podrške učenju, jačanje podrške nastavnicima i inkluzivnim praksama i veće uključivanje roditelja u učenje njihove djece. U centru ovog ekosistema su nastavnici, podržani kroz profesionalni razvoj, inkluzivne pedagoške resurse i zapošljavanje specijalizovanog osoblja.
Uzete zajedno, ove političke mjere pokazuju zajedničku ambiciju širom Evrope: da se osigura da nijedan učenik ne bude zapostavljen i da svaka mlada osoba može da izgradi čvrste temelje koji su joj potrebni da bi napredovala u školi i u životu.
izvor: gov.me
![]()

