Ispitni centar objavio preliminarne rezultate s Državnog takmičenja za osnovce i srednjoškolce
Osnovci i srednjoškolci pokazali su dobro znanje iz stranih jezika na Državnom takmičenju, pokazuju preliminarni rezultati koje je objavio Ispitni centar. Među njima su se istakla dva učenika iz osnovne i srednje škole, koji su osvojili maksimalnih sto bodova iz italijanskog jezika. Programiranje, međutim, ne ide dobro đacima, te u srednjoj školi niko nije uspio da osvoji više od 50 bodova, u osnovnoj je samo jedan učenik dobio 67, a ostalih petoro – po nula bodova.
Najviše zainteresovanih takmičara bilo je za engleski jezik u devetom razredu osnovne škole – njih 152. Najbolji rezultat je ostvario učenik s osvojena 97 poena, a sedmoro je dobilo ispod 50 bodova. Đaci te generacije koji su se nadmetali u znanju iz francuskog jezika pokazali su bolje rezultate, te niko od osmoro učesnika nije dobio ispod 50 bodova. Najbolji je ocijenjen s 93 boda.
Učenik devetog razreda iz italijanskog jezika osvojio je sto bodova! Jedan učenik je dobio 99. Bilo je 11 takmičara i niko nije dobio ispod 50 poena.
Iz njemačkog jezika se prijavilo 12 takmičara od kojih je jedan najbolji sa 89 bodova, a četvoro njih je imalo ispod 50 bodova od mogućih sto.
Iz ruskog jezika takmičilo se 13 osnovaca, te je najbolji dosegao 90 bodova, a troje ih je bilo ispod 50.
Znanje iz programiranja ove generacije je loše, pokazuju preliminarni rezultati Ispitnog centra. Od šest učesnika takmičenja najbolji je bio onaj sa osvojenih 67 bodova, a ostali su dobili po nulu.
Iz programiranja loše rezultate dobili su i srednjoškolci, od prvog do četvrtog razreda. Takmičilo se deset učenika, a samo jedan je dobio 40 bodova.
Iz engleskog jezika za prvi i drugi razred bila su 73 takmičara, a najbolji je dobio 91 bod. Njih 16 je imalo ispod 50 poena. S druge strane, najbolji rezultat iz ovog predmeta za treći i četvrti razred osvojio je učenik koji je dobio 80 bodova. Njih 11 je bilo ispod prosjeka, odnosno nijesu osvojili više od 50 od sto poena.
Iz francuskog jezika u kategoriji prvog i drugog razreda najbolji je bio učenik s osvojenih 98 bodova. Od osam takmičara niko nije dobio ispod 50 bodova. Ispod prosjeka nije zabilježeno znanje nijednog učenika ni iz francuskog jezika trećeg i četvrtog razreda. Učestvovalo je šest takmičara, a najbolji je dobio 86 poena.
Iz italijanskog jezika za prvi i drugi razred bilo je 11 đaka koji su željeli da se takmiče na Državnom takmičenju, te je najbolji imao 92 poena, a jedan je osvojio ispod 50 bodova.
Jedan učenik u kategoriji takmičenja iz italijanskog jezika za treći i četvrti razred dobio je maksimum – sto bodova! Bilo je sedam takmičara i niko nije dobio ispod 50 bodova.
Iz njemačkog jezika za prvi i drugi razred najbolji je đak s osvojenih 95 bodova. Bilo je njih 12 učesnika, a jedan je osvojio ispod 50 bodova.
Iz njemačkog jezika za treći i četvrti razred najbolji je osvojio 71 bod, a bila su samo četiri takmičara. Jedan učenik je imao ispod 50 bodova.
Iz ruskog jezika za prvi i drugi razred dvoje najboljih srednjoškolaca ostvarili su 88 poena. Takmičilo se njih 12, a dvoje je imalo ispod 50 bodova.
Manje je takmičara bilo iz ruskog za treći i četvrti razred, njih četvoro, te je najbolji imao 94 boda.
Nedavno je Ispitni centar objavio konačne rezultate iz šest nastavnih predmeta za osnovce i osam za srednju školu, gdje je najbolje znanje pokazala učenica šestog razreda Osnovne škole ,,Radojica Perović“ Itana Zvizdvojević, koja je jedina osvojila sto bodova i to iz matematike. Odličan rezultat pokazali su i osnovci. Said Kolić, učenik devetog razreda OŠ ,,Vladislav Sl. Ribnikar“, iz Bijelog Polja, osvojio je 99 bodova od mogućih sto iz geografije. Tu su i Ksenija Zorkina, učenica završnog razreda barske škole ,,Anto Đedović“, koja je osvojila 91 bod iz biologije i Luka Ostojić, učenik devetog razreda podgoričke škole ,,Marko Miljanov“, koji je osvojio 90 poena iz geografije.
Niko, međutim, od srednjoškolaca nije osvojio 90 bodova. Osnovci su pokazali bolje znanje od srednjoškolaca iako većina jednih i drugih nije uspjela da osvoji više od polovine od ukupno sto bodova.
Iz Prosvjetne zajednice komentarisali su nedavno rezultate đaka sa Državnog takmičenja, te su profesori Munirka Agović i Petar Špadijer kazali Pobjedi da je više uzroka što ostvaruju loše rezultate. Naveli su da su neki od uticaja – višegodišnje kratkovide i neracionalne obrazovne politike, nedostatak stručnog i pedagoški potkovanog kadra, imperativ prijavljivanja na takmičenja na nivou škola, samo da se ispune zahtjev i forma… Smatraju da stanje može da se unaprijedi selekcijom takmičara, da škola ne mora svake godine pošto-poto da ima takmičara ako profil đaka ne zadovoljava očekivane minimume, ali da je, pored ostalog, potrebna i obuka nastavnika…
izvor: pobjeda.me