Đaci vole da uče i željni su znanja: Na inicijativu učenice, danilovgradska Gimnazija osnovala STEM klub

Kroz vannastavne aktivnosti organizuju naučne radionice, mentorske programe, tematska predavanja, realizuju naučne projekte… Više od 50 đaka svih razreda učestvovalo u različitim aktivnostima, kaže šesnaestogodišnja Iva Otašević

Crnogorski obrazovni sistem ima težak zadatak da odgovori na sve potrebe učenika, a da je nauka inspirativna, zanimljiva i gotovo uvijek predmet interesovanja, pokazuje sve veći broj đaka koji žele da steknu nova znanja i vještine.

To su “Vijestima”, pored ostalog, kazali učenica drugog razreda Gimnazije “Petar I Petrović Njegoš” i kreatorka STEM (Science, Technology, Engeneering, Math) kluba, učenica II razreda, Iva Otašević i profesor biologije u toj školi Željko Vujović.

Iako se stiče utisak da društvene nauke imaju primat nad prirodnim, postojanje danilovgradskog STEM kluba primjer je, tvrde, da se “oboje mogu podjednako voljeti”.

KLUB ZA SVE

Ideja da osnuje STEM klub u Gimnaziji rodila se, kako je rekla Otašević, dok je bila dio programa “Tech Girls” na Univerzitetu Virdžinija Tek (Virginia Tech) u Sjedinjenim Američkim Državama (SAD). Riječ je o studijskom programu koji je namijenjen osnaživanju učenica uzrasta od 15 do 17 godina, a koje su zainteresovane za STEM.

“Klub sam osnovala na Međunarodni dan nauke, odnosno 10. novembra prošle godine, uz podršku škole i profesora iz STEM oblasti… Nakon što sam, tokom dinamičnog četvoronedjeljnog programa u Americi, imala priliku da kroz praktičan naučni rad i savremene tehnologije, izučavam STEM oblasti, inicirala sam osnivanje kluba koji bi u doglednoj perspektivi slične mogućnosti pružio i đacima Gimnazije ‘Petar I Petrović Njegoš’”, rekla je Otašević.

Prema njenim riječima, STEM klub danilovgradske Gimnazije okuplja ljubitelje nauke iz svih razreda kako bi im pružio podršku u naučnom radu.

“Cilj kluba je da omogući učenicima da izučavaju STEM discipline kroz vannastavne naučne aktivnosti kao što su: praktično učenje, naučne radionice, mentorski programi, tematska predavanja stručnjaka iz različitih oblasti, godišnji sajam nauke, naučni projekti, itd. Na taj način, STEM klub direktno doprinosi jačanju motivacije đaka naše škole za izučavanje nauke, ali i pozicioniranju našu školu na naučnoj mapi Crne Gore”, izjavila je.

Otašević je naglasila da je STEM klub osnovala uz podršku i u saradnji sa profesorima iz tih oblasti.

“…Sa profesorima biologije Željkom Vujovićem, informatike Ognjenom Zotovićem, matematike Jankom Vujovićem, profesoricom hemije Sandrom Kovačević, ali i ostalim nastavnicima. STEM klub je ambiciozno zamišljen kao trajna platforma škole za unapređenje naučnog rada koja će učenicima pružati nove načine i motivaciju za izučavanje nauke”, rekla je “Vijestima”.

BEZREZERVNA PODRŠKA ŠKOLE

Incijativa da pokrene klub za ljubitelje nauke je, kako objašnjava Otašević, naišla na bezrezervnu podršku uprave i nastavnog kadra škole.

“Nastavnici iz STEM oblasti bili su posebno angažovani na osnivanju i razvoju kluba koji je probudio entuzijazam kod brojnih učenika Gimnazije. Do sada je više od 50 đaka svih razreda učestvovalo u različitim aktivnostima. Rad kluba ne zasniva se na klasičnim časovima, već više na interaktivnim formama kroz koje se izučavaju discipline iz oblasti STEM-a. Klub smo osnovali relativno skoro, prije nekoliko mjeseci, i do sada smo organizovali mahom tematske radionice i predavanja, a u planu su naučni projekti, mentorski programi i gostovanja eksperata”, kazala je Otašević.

Dosadašnje aktivnosti kluba, kako je dodala, obuhvatale su radionice na temu robotike, predavanja o herbarijumu, 3D modelingu…

Da je STEM klub bio pun pogodak, pokazali su i prvi utisci. Iako je, kako kaže Otašević, klub tek u prvoj fazi, interesovanje među đacima danilovgradske Gimnazije ne jenjava.

“Učenici najviše intersovanja pokazuju upravo za izučavanje nauke kroz nove forme i načine kako nemaju priliku za to u redovnom programu. Najviše pažnje uglavnom privlače praktični rad i različite demonstracije, ali i zanimljivi predavači i teme. Termini za organizaciju aktivnosti kluba predstavljaju svojevrstan izazov, imajući u vidu dosta intenzivan nastavni plan u školi i želju da se što većem broju zainteresovanih učenika omogući učešće. Aktivnosti STEM kluba se organizuju obično nakon redovne nastave, a kada to dozvole okolnosti i u periodu nastave, kada postoje slobodni termini časova”, istakla je Otašević.

Cilj kluba je da omogući učenicima da izučavaju STEM discipline kroz vannastavne naučne aktivnosti kao što su: praktično učenje, naučne radionice, mentorski programi, tematska predavanja stručnjaka iz različitih oblasti, godišnji sajam nauke, naučni projekti, itd. Na taj način, STEM klub direktno doprinosi jačanju motivacije đaka naše škole za izučavanje nauke, ali i pozicioniranju našu školu na naučnoj mapi Crne Gore, ističe Iva Otašević

ŽELE DA SE TAKMIČE

Profesor biologije u danilovgradskoj Gimnaziji Željko Vujović naglasio je da je “učenica Iva Otašević bila glavni inicijator osnivanja STEM kluba”.

“Veliku podršku pružili su joj moje kolege, uprava škole i ja, a takođe potrudila se da putem video-prezentacije i flajera zainteresuje i ohrabri svoje drugare, učenike iz svih razreda, da se prijave. U vezi sa tim, ponosno ističem da je naša Gimnazija jedina koja trenutno ima STEM klub”, poručio je Vujović, dodajući da je jedan od krajnjih ciljeva kompletiranje “projekata koji bi bili rezultat svih aktivnosti u sklopu STEM kluba”.

Pažnja i zainteresovanost učenika su se drastično promijenili: Vujović
Pažnja i zainteresovanost učenika su se drastično promijenili: Vujovićfoto: Privatna arhiva

Odgovarajući na pitanje kakvo je interesovanje učenika za nauku, Vujović poručuje da je veoma zadovoljan i dodaje da je sve više đaka koji se prijavljuju na različita takmičenja.

“… Želeći da pokažu stečena znanja. Ponosno ističem podatak da smo ove godine na državnom takmičenju ostvarili izuzetne rezultate iz oblasti prirodnih nauka. Osvojili smo drugo mjesto iz predmeta biologije i hemije u prvoj kategoriji, kao i drugo mjesto iz predmeta geografija, što predstavlja ogroman uspjeh za školu ‘Petar I Petrović Njegoš’. Takođe, tu su bila i brojna učešća na olimpijadama znanja, gdje naši učenici uvijek ostavljaju dobar utisak”, izjavio je Vujović.

Mišljenja je da su prirodne i društvene nauke “podjednako zastupljene među interesovanjima danilovgradskih učenika, o čemu svjedoče dobri rezultati sa brojnih takmičenja”.

“Učenici ostvaruju dobre rezultate iz društvenih nauka – iz predmeta Istorija, u debati iz predmeta Sociologija itd. U Gimnaziji postoje sekcije gdje učenici imaju slobodu da izaberu one predmete za koje smatraju da im mogu pomoći da prošire postojeća znanja iz različitih oblasti. Kao profesor koji predaje predmet biologija posebno ističem sekcije ‘Svijet biologije’ i ‘Ekološku sekciju’, po kojoj smo prepoznatljivi u lokalnoj zajednici i van nje…”, rekao je.

Iako ima učenika koji su zainteresovani za školu i obaveze, Vujović upozorava da su se “njihova pažnja, želja i zainteresovanost drastično promijenili”.

“A kao glavni uzrok smatram digitalizaciju kojoj se i mi moramo povinovati, osluškujući na taj način interesovanje učenika i prilagođavajući nastavne sadržaje resursima bliskim djeci. U vezi s tim, trudim se, kao i većina svojih kolega, da nastavni sadržaji budu što više očigledni, da kako u učionici, tako i van nje učenici dobiju neophodne ‘korake’ koji će im pružiti mogućnost da dalje, samostalno, stečenim znanjem i iskustvom, a koristeći i mnoge dostupne resurse prošire postojeće i nadograde svoje znanje”, kazao je Vujović.

izvor: vijesti.me

Loading

Total Views: 79

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Back To Top