Pitajte Psihologa MenuForum NavigationForumActivityPost Reply: Put ka povjerenju — kako uključiti mlade sa sjevera u tok informacija <blockquote><div class="quotetitle">Quote from <a class="profile-link highlight-admin" href="#">mladicg</a> on 26. Oktobra 2025., 0:28</div><!-- wp:paragraph --> <p>Treća analiza PV portala donosi <strong>preporuke za unapređenje pristupa informacijama mladih</strong> u svim opštinama sjevera Crne Gore.<br>Iako region ima više lokalnih medijal, pored desetak portala tu su Lokalni javni emiteri, Radio Bijelo Polje, RTV Pljevlja, Radio Berane, Radio Rožaje i Radio Andrijevica…— njihov sadržaj, primljenim novog Zakona o medijima polako se usmerava ka mladima, RTV Pljevlja i Radio Bijelo Polje prednjače u tome, usmjeren ka mladima i njihovim potrebama.</p> <!-- /wp:paragraph --> <!-- wp:paragraph --> <p>U Pljevljima i Bijelom Polju uočava se pozitivan pomak: <strong>sve više mladih odlučuje da izučava medijsku pismenost još od osnovne škole</strong>.<br>Prema podacima sa terena, broj učenika koji su uključeni u školske sekcije i radionice medijske pismenosti <strong>još uvijek nije veći od 30</strong>, ali predstavlja <strong>značajan napredak u odnosu na 2022. godinu</strong>, kada je interesovanje bilo gotovo simbolično.<br>Takve inicijative pokazuju da mladi žele da razumiju kako nastaje informacija, kako se provjerava izvor i na koji način mogu sami da doprinesu tačnom i odgovornom informisanju zajednice.</p> <!-- /wp:paragraph --> <!-- wp:paragraph --> <p>Nasuprot tome, u manjim sredinama poput Šavnika, Žabljaka i Mojkovca <strong>nedostaju formalni programi i radionice</strong> koje bi mladima približile osnove medijske pismenosti.<br>Zbog toga je upravo tu potrebno više ulaganja — kroz saradnju opština, škola i lokalnih medija.</p> <!-- /wp:paragraph --> <!-- wp:paragraph --> <p>Većina učesnika u istraživanju predložila je da se na nivou sjevera pokrene <strong>regionalna mreža mladih reportera</strong> koji bi iz svojih gradova prenosili priče o temama važnim za mlade — od školstva i zapošljavanja, do sporta, kulture i društvenog angažmana.<br>Na taj način, mladi iz Berana, Bijelog Polja, Pljevalja, Žabljaka, Šavnika, Plava, Mojkovca i Rožaja mogli bi da budu ne samo publika, već i stvarni akteri u procesu informisanja.</p> <!-- /wp:paragraph --> <!-- wp:paragraph --> <p>Takođe, potrebno je jačati saradnju sa lokalnim influenserima i organizacijama koje rade sa mladima, jer upravo oni imaju ključan uticaj na formiranje stavova i interesovanja generacije Z.<br>Uvođenjem video formata, anketa i interaktivnih objava, institucije bi mogle da učine informacije privlačnijim i razumljivijim.</p> <!-- /wp:paragraph --> <!-- wp:paragraph --> <p>Mladi na sjeveru ne traže samo informacije, već i priliku da učestvuju.<br>Primjeri Pljevalja i Bijelog Polja pokazuju da ulaganje u medijsku pismenost donosi konkretne rezultate. Ako se taj pristup proširi i na druge opštine, povjerenje između mladih i institucija moglo bi postati osnova budućeg razvoja cijelog regiona.</p> <!-- /wp:paragraph --> <!-- wp:paragraph --> <p>izvor: pvportal.me</p> <!-- /wp:paragraph --></blockquote><br> Cancel Total Views: 58966Share this: Click to share on Facebook (Opens in new window) Facebook Click to share on X (Opens in new window) X Like this:Like Loading...