Ne mora škola pošto-poto da ima takmičara

Prosvjetna zajednica smatra da su višegodišnje kratkovide i neracionalne obrazovne politike, pored ostalog, uzrokovale da đaci ne briljiraju na Državnom takmičenju

Višegodišnje kratkovide i neracionalne obrazovne politike, nedostatak stručnog i pedagoški potkovanog kadra, loše realizacije rasterećenja učenika koje su ih lišavale količine, ali i kvaliteta ponuđenog znanja, imperativ prijavljivanja na takmičenja na nivou škole(a) i kad imamo kvalitetne takmičare i kada nemamo, samo da se ispune zahtjev i forma, neki su od uzroka loših postignuća đaka na Državnom takmičenju.

To su Pobjedi kazali profesori Munirka Agović i Petar Špadijer iz Upravnog odbora Prosvjetne zajednice Crne Gore.

Pobjeda je prekjuče objavila tekst o preliminarnim rezultatima koje su postigli srednjoškolci na Državnom takmičenju, na kojem nijesu pokazali dobro znanje, te je objavljeno da, na primjer, đaci trećeg i četvrtog razreda iz matematike nijesu uspjeli da dobiju više od 45 bodova od mogućih sto.

Agović i Špadijer smatraju da je više uzroka ovakvih rezultata.

– Tu je i nedostatak takmičenja na nižim nivoima (postoji školsko takmičenje, ali je pitanje koliko su relevantni rezultati s obzirom na to da svi nastavnici daju zadatke prema svom nahođenju), kao i direktan prolaz na Državno, često bez takmičarskog iskustva. Takođe, učenici sa sjevera direktno iz autobusa umorni ulaze u salu za takmičenje i još mnogo drugih faktora utiču na kvalitet izrade zadataka – kazali su oni.

Stanje se može unaprijediti

U dijelu javnosti čuju se razne ocjene o preliminarnim rezultatima Državnog takmičenja srednjoškolaca – da se na Državnom takmičenju daju zadaci kojih nema u udžbenicima, da profesori ne spremaju đake kako treba, da nastavnici daju visoke ocjene đacima koji kasnije pokažu znanje koje ne odgovara tom vrednovanju…

– Neosporno je da su sve ove nabrojane pojave uticale na rezultate. Za početak, moraju se postaviti jasne propozicije, odnosno zahtjevi koji se mogu očekivati na takmičenjima ovoga tipa. To svakako moraju biti zadaci koji su ozbiljniji od onih iz redovne nastave, ali njihov obim, količina i intenzitet moraju takmičarima i mentorima biti jasni. Što se tiče ocjena i pripremanja, to su problemi koji se rješavaju kvalitetnom bazičnom obukom nastavnika, kvalitetnim kontinuiranim razvojem, ali i selekcijom takmičara. Ne mora škola svake godine pošto-poto imati takmičara ako profil takvog učenika ne zadovoljava neke očekivane minimume – kažu profesori iz Prosvjetne zajednice.

Agović

Nema domaće literature

Smatraju da bi Ispitni centar trebalo više da radi na organizaciji školskih, opštinskih i regionalnih takmičenja prije Državnog, kako bi se održala ,,kondicija“ kod učenika takmičara, ali i da zadaci budu jednaki za sve – što bi garantovalo isti nivo i kvalitet bodova sa kojima idu na Državno takmičenje. Profesori ukazuju i na problem nedostatka domaće literature po kojoj bi se spremali učenici, te da ne treba da se dešavaju situacije da je nastavnici sami traže po internetu, a da se desi da na kraju ništa od toga ne bude na takmičenju.

Preliminarni rezultati koje su ostvarili srednjoškolci na Državnom takmičenju iz matematike, fizike, biologije, istorije, geografije, sociologije, filozofije pokazali su da od 172 takmičara iz tih predmeta čak njih 119 nije uspjelo da dobije više od 50 bodova od ukupno 100. Pojedini su imali i nula ili samo nekolika boda. Niko nije uspio da dobije sto bodova, pa ni 90.

Srednjoškolci trećeg i četvrtog razreda pokazali su loše znanje iz matematike – od devet učesnika jedan je dobio najviše bodova, samo 45. Jedan je dobio jedan bod, a jedan učenik tri boda.

Nijesu se dobro, sudeći prema preliminarnim rezultatima, pokazali ni takmičari iz matematike iz prvog i drugog razreda. Od njih 13 samo je jedan učenik osvojio 63 boda, a niko od preostalih 12 nije uspio da osvoji preko 50 bodova. Jedan je dobio nula bodova.

Takmičari iz fizike takođe su bili loši. Od njih 15, koliko ih se takmičilo iz prvog i drugog razreda, najviše bodova je dobio jedan učenik – 52 od maksimalnih sto. Njih 14 nije uspjelo da pokaže znanje kojim bi osvojili više od 50 bodova. Među njima su dva đaka koja su dobila po tri boda, a jedan je dobio sedam.

Nijesu bolji ni takmičari iz fizike iz trećeg i četvrtog razreda. Od njih 11 samo je jedan osvojio 75 bodova, dok njih osmoro nije uspjelo da pređe 50 bodova.

Takmičari prvog i drugog razreda iz biologije, takođe, nijesu pokazali dobro znanje. Od njih 26 samo je jedan đak osvojio 82 boda, a njih 19 nije uspjelo da pređe više od 50.

Kada je riječ o đacima trećeg i četvrtog razreda koji su se takmičili iz biologije, od njih 16 najbolji je bio jedan učenik sa 75 bodova. Njih devetoro nije uspjelo da pridobije više od 50 bodova.

Srednjoškolci su pokazali loše znanje i iz sociologije. Od ukupno 14 takmičara najbolji rezultat je imao đak koji je osvojio 54 od 100 bodova. Njih osmoro nije uspjelo da pokaže znanje koje bi zavrijedilo preko 50 bodova.

Đaci iz prvog i drugog razreda, njih 20, takmičili su se i iz istorije, a najbolji je bio jedan đak sa osvojena 82 boda. Njih 11 nije uspjelo da dobije više od 50 bodova.

Učenici trećeg i četvrtog razreda, njih 16, takmičili su se iz istorije, a 84 boda, a njih devet nije uspjelo da dobije više od 50 bodova.

Najbolje znanje iz geografije za srednju školu pokazao je učenik koji je osvojio 73 boda. Njih šestoro nije uspjelo da dobije više od 50 bodova.

Iz filozofije se takmičilo 17 učenika. Najbolji je dobio 83 boda, a njih 14 nije uradilo esej da bi dobili više od 50 bodova.

Kako pokazuju preliminarni rezultati, samo se petoro đaka trećeg i četvrtog razreda takmičilo iz hemije. Jedan učenik dobio je 88 bodova, drugi 77, a ostalo troje – 51, 50, 43.

Bilo je 11 takmičara iz hemije iz prvog i drugog razreda, dva su osvojila po 88 bodova, a jedan 81. Njih četvoro nije uspjelo da osvoji više od 50 bodova.

Izvor: pobjeda.me

Loading

Total Views: 110

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Back To Top